K-tech i nye farger! En ny og fresh visuell identitet
Du har kanskje fått med deg at K-tech har fått ny drakt – Det nye designet er mer «tech-aktig,» vi liker det godt, forteller daglig leder i K-tech, Stein Sandvold.
– Som opplæringsbedrift består vi jo stort sett av unge folk. Da må vi ha et litt ungdommelig designspråk. Selv om vi likte den gamle logoen, nærmet den seg 15 år gammel. Det var på tide med en tidsriktig oppgradering. Det må spille på lag med våre eierbedrifter, noe det nye designet absolutt gjør, forklarer Sandvold.
Ny visuell identitet i alle kanaler
Det er ikke bare nettsiden til K-tech som nå fremstår i splitter ny drakt. Alle våre kanaler har nå fått en etterlengtet visuell oppdatering. Det nye designet er utviklet av Camilla i Akari.
– K-tech har nå fått et mer moderne og teknologisk utrykk. Det er ungt, sprekt og litt freshere sammenliknet med slik det så ut før. K-tech er jo tross alt en lærebedrift bestående av lærlinger.
Beholder grunnelementene
I designprosessen var det viktig for K-tech å beholde de sentrale grunnelementene. Rødfargen og den røde prikken er beholdt, til tross for at fargen er ny. – Jeg vil kanskje si at den nye rødfargen er litt mer «teknorød.»
– Fontene er selvfølgelig også helt nye og henter inspirasjon fra bransjer som tech og forsvarsindustri. Den nye sekundærversjonen har fått en veldig fin blåfarge, jeg synes den er veldig livlig og spennende, forklarer Camilla.
Dette har blitt nytt:
- Oppfriskning av webside med ny logo, fonter og farger
- Logoer i alle kanaler
- PPT-maler og brevark
- Messemateriell
- Tekstiler og trykkmateriell